3 0
Read Time:3 Minute, 10 Second

در مدح اتریوم سخن‌ها می‌توان گفت، غم کارمزد اگر بگذارد! کارمزدهای نجومی اتریوم منجر به پدیدار شدن شبکه‌های متنوعی از جمله پالیگان شده است. اینکه می‌گویند عدو شود سبب خیر شاید همین باشد! البته که منکر خدمات شبکه اتریوم به دنیای غیرمتمرکز نمی‌شویم ولی خوب است کمی هم پروژه‌های لایه دوم آن را ملاقات کنیم. پس همراهمان باشید تا ببینیم پالیگان چیست و چه نقشه‌هایی در سر دارد!

بسیاری اتریوم (ETH) را صرفا دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از بیت کوین می‌دانند. اما فقط همین نیست. اتریوم علاوه بر غیرمتمرکزسازی و ارزش بازار بالا، امکانات فراوانی اعم از توسعه قراردادهای هوشمند و پردازش تراکنش‌های NFTها را نیز داراست. اگر شما هم مانند میلیون‌ها کاربر دیگر، با کارمزد یا گس فی اتریوم میانه خوبی ندارید جای درستی آمده‌اید! در این پست قصد داریم به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اتریوم یعنی Polygon بپردازیم.

پالیگان چیست؟

پالیگان یک شبکه بلاک چینی است که به عنوان راه‌حل‌ لایه دوم (L2) با هدف بهبود مقیاس پذیری (Scalibility)، کاهش هزینه تراکنش‌ها، اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapps)، قراردادهای هوشمند و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) فعالیت می‌کند.

Polygon در زبان انگلیسی به معنی چندضلعی است. پالیگان در ابتدا با نام MATIC شهرت داشت. شبکه Polygon را می‌‌توان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مبتنی بر اتریوم به حساب آورد. این شبکه به گونه‌ای طراحی شده تا با تمام زیرساخت‌های فعلی و آینده اتریوم مطابقت داشته باشد. اگر از ما در رابطه با هدف و انگیزه شبکه پالیگان سوال کنند، می‌توانیم به راحتی به این سوال پاسخ دهیم. چرا که می‌توانیم دلیل اصلی ایجاد این شبکه را در چند کلمه شرح دهیم.

پالیگان پروژه‌ای است که هدف آن برطرف کردن مشکلات مقیاس پذیری و ساخت شبکه‌های سازگار با اتریوم است.

از این شبکه موفق به عنوان «اینترنت بلاک چین‌های اتریوم» هم یاد می‌شود. زیرا یکی از مأموریت‌های اصلی پالیگان جمع‌آوری داده‌ها و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر برای پشتیبانی از اکوسیستم چند زنجیره‌ای اتریوم است. این یعنی پالیگان این قابلیت را دارد تا با تمام زیرساخت‌های شبکه اتریوم همخوانی داشته باشد. علاوه بر این، ساختاری را برای قابلیت همکاری آن با دیگر راه‌حل‌های لایه ۲، زنجیره‌های جانبی و بلاک چین‌های مستقل ارائه می‌کند.
تیم پالیگان در وبسایت رسمی پالیگان ادعا می‌کنند که این پروژه، جهان را به اتریوم می‌آورد. تیم پروژه پالیگان بر این باورند که می‌توانند وب ۳ را به همگان عرضه کنند. آن‌ها راه حل کاهش کارمزد تراکنش‌های اتریوم را مقیاس‌پذیری می‌دانند و برای رفع این مشکل اقدام کرده‌اند.

سوپرنت پالیگان چیست؟

سوپرنت پالیگان یکی از زنجیره‌های جدید شبکه پالیگان است که با هدف ارائه بستری برای توسعه اپلیکیشن‌هایی توسط توسعه‌دهندگان به وجود آمده است. این زنجیره با تکیه بر پروتکل پالیگان اج (Polygon Edge) فعالیت می‌کند. همچنین با ارائه یک بریج اختصاصی، امکان اتصال توسعه‌دهندگان به زنجیره‌های دیگر را هم فراهم می‌آورد.

تیم شبکه پالیگان چه کسانی هستند؟

در اکتبر سال ۲۰۱۷، سه برنامه نویس هندی به نام‌های ساندیپ نیلوال، آرناروگ ارجان و جایتنی کنانی سعی کردند تا برای رسیدگی به هزینه بالای کارمزد و شلوغی شبکه اتریوم، چاره‌ای بیندیشند. سرانجام، بنیانگذاران پالیگان وایت پیپر MATIC را منتشر کردند و این پروتکل کار خود را ابتدا با نام Matic آغاز کرد.

چه کیف پول‌هایی مناسب ارز متیک هستند؟

می‌توان از کیف پول لجر نانو X (سخت افزاری)، کیف پول ترزور مدل T (سخت افزاری)، کیف پول تراست والت (موبایل و وب)، کیف پول Zengo (موبایل و وب)، کیف پول اکسودوس (موبایل و دسکتاپ) و کیف پول Coin98 (موبایل و وب) به عنوان کیف پول‌های مناسب ارز متیک نام برد.

منبع: پول نو بلاگ

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *