6 0
Read Time:2 Minute, 25 Second

محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری، خرید زمین در دنیای نوظهور متاورس است. البته اگر قیمت‌ها به دلیل نوسانات بازار رکود کردند، قطعه زمین‌تان را نگه دارید تا قیمت‌ها افزایش یابد و برای کسب سود آن را بفروشید. راه دیگر این است که زمین را به افراد دیگر یا حتی مشاغل اجاره دهید.

NFT و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دنیای متاورس

برندهایی مانند نایک، رولکس، آدیداس و بسیاری دیگر، عمدتاً برای تبلیغ محصولات و NFT‌های خود، صاحب زمین‌هایی در جهان‌های مختلف هستند. با این بازار داغ خرید و فروش دیجیتال، مردم میلیون‌ها دلار برای یک قطعه زمین می‌پرازند. شخصی 450000 دلار برای خرید یک ملک دیجیتالی پول پرداخت کرد، فقط به این دلیل که مکانش در کنار زمین رپر معروف اسنوپ داگ قرار داشت.

دیسنترالند دومین دنیای بزرگ دیجیتال است که در سال ۲۰۲۱ معاملات املاک و مستغلات به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار را جمع‌آوری کرد. برای سندباکس و دیسنترالند، میانگین تراکنش برای یک قطعه زمین ۵۳۰۰ دلار بود.

اجاره کردن و اجاره دادن در دنیای متاورس

پیدا کردن یک مستاجر برای زمینتان می‌تواند سخت‌تر از آن چیزی باشد که به تنهایی از پسش برآیید. شاید بد نباشد با یک مشاور املاک متاورس مشورت کنید تا برای ارزیابی درست از ارزش ملک به شما یاری دهد و اجاره‌دهندگانی را پیدا کند که به خرید املاک مجازی شما علاقه‌مند هستند.

علاوه بر این، بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است سایت‌هایی برای لیست اجاره‌ای وجود داشته باشند، مثل double برای دیسنترالند. این سایت‌ها همچنین می‌توانند همراه با روش‌های سنتی‌تر برای یافتن اجاره‌کنندگان مورد استفاده قرار گیرند، زیرا تسهیلات بیشتری مانند امکان تکمیل تراکنش در پلتفرم را ارائه می‌دهند.

البته ارزش یک بیلبورد تبلیغاتی را در زمین خود دست کم نگیرید. یک علامت ساده «برای اجاره» می تواند یک مستأجر بالقوه در متاورس را به وب‌سایتی برای اجاره زمین شما منتقل کند.

اجاره متاورس اغلب به جای سال به سال به شکل چند روز یا چند هفته صورت می‌گیرد. هنگام تنظیم قرارداد اجاره برای املاک مجازی خود مهم است که این را در نظر داشته باشید، زیرا قراردادهای رقیب دارای نرخ اجاره روزانه یا هفتگی هستند.

از آنجایی که پلتفرم‌های اجاره املاک مجازی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، ممکن است بخواهید قرارداد خود را بر اساس یک فرم اجاره سنتی بسازید. اگر می‌خواهید با این شیوه پیش بروید، قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم گزینه‌های محبوبی هستند.

یک قرارداد هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان قرارداد، مبلغ اجاره و تاریخ سررسید را مشخص کنید. قرارداد پس از انعقاد، به طور خودکار اجرا می‌‌‌شود و شما بدون هیچ‌ گونه دخالت، اجاره را دریافت می‌کنید. برخی قراردادها به منظور سادگی بیشتر متاورس، می‌توانند طوری پیکربندی شوند که مستاجر بدپرداخت را به طور خودکار بیرون کنند.

منبع: رمز ارز آکادمی

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
100 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *